onsdag 2 april 2014

Spänningsutmaningen i Mars

Snabba Cash - Jens Lapidus


Baksidestext:

JW är Stureplanskillen som säljer kokain på de hetaste inneställena. Han gör vad som helst för att nå dit han vill. Jorge är latinon som kan allt om koks och som går i land med en osannolikt tjusig rymning från Österåkeranstalten. Ingen kan k-branschen bättre än han. Mrado sköter indrivning åt bossen Radovan. Han drömmer om ett bra liv för sig och sin dotter, men det ligger riktigt långt borta.

Den kriminella världens egen logik för de tre samman, och det kan bara sluta på ett sätt: en kamp om liv och död. Och varför, egentligen? För snabba cash.

Detta är vad jag tycker:

Riktigt bra bok tycker jag. Den var spännande och kändes äkta, alltså som att det är så här det går till i undre världen. Lite roligt också att JW är från Robertsfors som ligger 6 mil norr om där jag bor.
Tyckte om att det var 2 olika inriktningar i boken (knarket och sedan sökandet efter hans syster).
Ser framemot att läsa del 2 och 3.

Har denna film stående i bokhyllan också. Ville inte se den innan jag läst boken då jag tycker om att skapa min egen "film". Men nu när jag läst den ska jag se den och ser faktiskt framemot den för jag har hört mycket gott om den och Kinnaman är ju en toppen skådis.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar